Прилог 2 - Листа активности/Бодовна листа
Прилог 3 - Портфолио наставника
Преузето са следеће веб стране https://www.
Извод из правилника
Правилник о сталном стручном усавршавању и напредовању у звања наставника, васпитача и стручних сарадника
Правилник је објављен у "Службеном гласнику РС", бр. 81/2017 и 48/2018.
Овим правилником утврђују се облици стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника, приоритетне области за стручно усавршавање, програми и начин организовања стручног усавршавања и друга питања од значаја за развој система сталног стручног усавршавања.
Професионални развој је сложен процес који подразумева стално развијање компетенција наставника, васпитача и стручног сарадника ради квалитетнијег обављања посла и унапређивања развоја деце, ученика и полазника, односно нивоа њихових постигнућа.
Саставни и oбавезни део професионалног развоја је стручно усавршавање које подразумева стицање нових и усавршавање постојећих компетенција важних за унапређивање васпитно-образовног, образовно-васпитног, васпитног, стручног рада и неге деце (у даљем тексту: образовно-васпитни рад).
Саставни део професионалног развоја јесте и развој каријере напредовањем у одређено звање.
Члан 3.
Стручно усавршавање наставника, васпитача и стручних сарадника установа планира у складу са потребама и приоритетима образовања и васпитања деце и ученика, приоритетним областима које утврђује министар надлежан за послове образовања (у даљем тексту: министар) и на основу сагледавања нивоа развијености свих компетенција за професију наставника, васпитача и стручног сарадника у установи.
Потребе и приоритете стручног усавршавања установа планира и на основу исказаних личних планова професионалног развоја наставника, васпитача и стручних сарадника, резултата самовредновања и вредновања квалитета рада установе, извештаја о остварености стандарда постигнућа и других показатеља квалитета образовно-васпитног рада.
Лични план професионалног развоја наставника, васпитача и стручног сарадника сачињава се на основу самопроцене нивоа развијености свих компетенција за професију наставника, васпитача и стручног сарадника (у даљем тексту: компетенције).
Члан 4.
Стално стручно усавршавање остварује се активностима које:
1) предузима установа у оквиру својих развојних активности, и то:
(1) извођењем угледних, односно огледних часова и активности са дискусијом и анализом;
(2) излагањем на састанцима стручних органа и тела које се односи на савладан програм стручног усавршавања или други облик стручног усавршавања ван установе, са обавезном анализом и дискусијом;
(3) приказом стручне књиге, приручника, дидактичког материјала, стручног чланка, истраживања, студијског путовања и стручне посете са обавезном анализом и дискусијом;
(4) учешћем у: истраживањима, пројектима образовно-васпитног карактера у установи, програмима од националног значаја у установи, међународним програмима, скуповима, семинарима и мрежама, програму огледа, раду модел центра;
2) се спроводе по одобреним програмима обука и стручних скупова, у складу са овим правилником;
3) предузима министарство надлежно за послове образовања (у даљем тексту: Министарство), Завод за унапређивање образовања и васпитања и Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Педагошки завод Војводине, центри за стручно усавршавање;
4) се организују на међународном нивоу у области образовања и васпитања, односно учешћем на међународним семинарима, програмима обука и стручним скуповима везаним за образовање и васпитање;
5) предузима наставник, васпитач и стручни сарадник у складу са личним планом професионалног развоја, а нису обухваћене тач. 1)–4) овог члана;
6) остварују високошколске установе на основу програма у оквиру целоживотног учења.
+ Види:
чл. 1. Правилника - 48/2018-129.
Изабери школску годину
Најновије
-
Виртуални добошар објављује: СРЕЋАН РАСПУСТ!!!
12. јул 2024.
-
Књиге на дар – од пријатеља и писаца
10. јул 2024.
-
Свечани пријем вуковаца 2024.
24. јун 2024.
-
Карневал пролећа
14. јун 2024.
-
Естетско урeђење школе
13. јун 2024.